Telefon: 0735.215.451
contact@atelieruldepanza.ro
 
  • E-Mail: contact@atelieruldepanza.ro
  • Telefon: 0735.215.451

Beneficii fiscale pentru companiile care fac achiziții de la unități protejate

Home » Blog Standard »
Beneficii fiscale pentru companiile care fac achiziții de la unități protejate

Beneficii fiscale pentru companiile care fac achiziții de la unități protejate

Postat pe

Încă din anul 2009, anul în care am decis înființarea programului Atelierul de Pânză, în cadrul ONG-ului ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă, ne-am asumat statutul de întreprindere socială, chiar și în mod neoficial. Practic, pe lângă eforturile de a susține latura economică a proiectului, de a învăța care sunt principiile cu ajutorul cărora poți dezvolta un business, am depus eforturi și în direcția socială: am angajat persoane din categorii defavorizate (persoane cu dizabilități) și am ales ca, împreună cu ei, să dezvoltăm un mediu de lucru care să promoveze diversitatea și incluziunea socială.

Unitate protejată

Așadar, având în vedere obiectivul nostru social, în anul 2014 am decis să ne autorizăm ca unitate protejată, iar partenerii noștri și companiile care au comandat de-a lungul timpului produse de la Atelierul de Pânză au înțeles cât este de important să facă achiziții responsabile de la o întreprindere socială. Și astfel am ajuns să dobândim o experiență de peste 11 ani în domeniu, să promovăm economia socială și să încurajăm companiile să achiziționeze produse de la business-uri sociale care susțin în mod direct și concret integrarea pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități.

Cu atât mai mult, legislația recunoaște eforturile depuse de către unitățile protejate și încurajează aceste achiziții responsabile. Concret, începând cu luna august 2020, companiile și instituțiile publice cu peste 50 angajați au din nou posibilitatea să facă achiziții de la unități protejate din fondul taxei pe dizabilitate.

Cum pot beneficia companiile de facilitățile fiscale?

Achiziții de la o unitate protejată

Conform Legii 448/2006 privind protecția persoanelor cu dizabilități, companiile au posibilitatea de a face achiziții de la unități protejate, utilizând jumătate din fondul taxei pe dizabilitate.

Condițiile sunt următoarele:
– Compania are minim 50 de angajați;
– Produsele pe care compania dorește să le achiziționeze sunt lucrate în cadrul unității protejate, prin propria activitate a persoanelor cu dizabilități angajate în unitatea protejată autorizată;
Jumătate din valoarea taxei pe dizabilități poate fi utilizată pentru achiziții de bunuri și servicii de la unități protejate;
– Unitatea protejată este autorizată conform noilor reglementări (persoanele cu dizabilități angajate reprezintă cel puțin 30% din numărul total al salariaților și cumulează minim 50% normă din total norme angajați);

Atenție! Verificați ca unitatea protejată de la care veți face achiziția să fie autorizată conform noilor reglementări. Lista unităților protejate autorizate poate fi găsita pe site-ul oficial al ANPDCA: http://andpdca.gov.ro/w/unitati-protejate-autorizate/.

Autorizația Atelierului de Pânză actualizată o puteți regăsi aici.

Avantajele de a lucra cu noi:

– Beneficiați de produse promoționale de calitate, realizate din țesătură 100% bumbac netratat, nevopsit și neînălbit;
– Produsele pot fi personalizate și customizate conform cerințelor dumneavoastră;
Economisiți bugetul de marketing sau de resurse umane, achiziționând din valoarea taxei pentru dizabilitate. Practic, alegând să comandați produse de la unități protejate autorizate, jumătate din cuantumul acestei taxe o transformați în bunuri pentru companie;

Cum puteți cumpăra produsele noastre, utilizând taxa pentru dizabilitate?

Unitate protejată - calcul taxă

Procedura de achiziție este extrem de simplă. Avem nevoie de un contract de vânzare-cumpărare, un acord de parteneriat, fișele de post ale persoanelor cu dizabilități care au lucrat produsele respective și o factură fiscală care să ateste achiziția.
Toate aceste documente vi le punem noi la dispoziție, dumneavoastră trebuie doar să alegeți produsul potrivit cerințelor.

Calcul taxă

Suma, în cuantumul căreia companiile pot achiziționa produse de la unități protejate, se calculează astfel:
Numărul de posturi care ar fi trebuit să fie dedicat unor persoane cu dizabilități (4% din numărul total al angajaților din luna respectivă) x salariul minim brut pe țară/2;
Exemplu: o companie are 100 de angajați în luna martie, iar valoarea salariului brut minim pe economie este de 2.230 lei;
Pentru acest exemplu, taxa se calculează astfel:
4% din numărul angajaților = 4 posturi;
4 posturi x 2.230 lei = 8.920 lei (valoarea totală a taxei pentru dizabilitate).
Compania poate utiliza jumătate din această sumă pentru a achiziționa produse de la unități protejate (4.460 lei/lună), iar cealaltă jumătate o va achita către bugetul de stat.

Produsele pe care le puteti achizitiona de la noi:

Sacoșe/accesorii/săculeți din țesătură 100% bumbac – catalog de prezentare;
Măști reutilizabile din țesătură bumbac natur sau colorat- catalog de prezentare;
Produse colorate și variate, realizate din materiale textile reutilizatedescoperă produsele;

Toate produsele pot fi imprimate cu logo-ul/grafica dumneavoastră și customizate conform dimensiunilor solicitate.

Pentru orice alte detalii/informații cu privire la aceste beneficii fiscale și o ofertă de preț pentru produsele noastre, vă rugăm să ne contactați pe adresa de e-mail contact@atelieruldepanza.ro.